5 sierpnia 2011

Poradnik Hodowcy

> 3.3 - Umiejętności i trening

Umiejętności

W Howrse znajdziesz 6 kategorii umiejętności:
  • Wytrzymałość
  • Prędkość
  • Ujeżdżenie
  • Galop
  • Kłus
  • Skoki
Maksymalna wartość umiejętności, jakie koń osiągnie w życiu, jest określona w zależności od jego przodków i gatunku. Tym samym wartość dla każdego konia może być inna, nawet jeśli są tego samego gatunku. Należy też pamiętać, że koń najlepszy w kłusie, nigdy nie zostanie mistrzem wyścigów w galopie! Ponieważ potencjał konia nie może być wiecznie powiększany, nadejdzie czas, kiedy koń przestanie czynić postępy. Tak więc zadaniem hodowcy jest taki rozwój konia, by osiągnął on swój maksymalny potencjał!
Trzema głównymi sposobami na rozwijanie umiejętności konia są: przejażdżki, treningi i zawody. Lekcje mogą nieco podnieść umiejętności konia, ale pochłaniają około 30% jego energii. O tym, o ile lekcje podniosą umiejętność konia, decyduje ich jakość, a ta zależy od ośrodka, w którym jest zakwaterowane zwierzę. Lekcje ulepszają dwie najwyższe umiejętności konia lub kucyka. Zwróć uwagę, że lekcje nie poprawiają umiejętności w momencie, gdy koń skończył już 25 lat!
Kiedy ukończysz rozwój danej umiejętności, będzie ona wyświetlana pogrubionym tekstem w potencjale genetycznym konia. Ukończenie rozwoju oznacza ukończenie treningów, przejażdżek oraz zdobycie wszystkich możliwych umiejętności w zawodach.

Trening

Trening zaczyna się przejażdżką w 20-ym miesiącu życia. Przejażdżki dzielą się na 3 rodzaje: kłus, galop i jazdę po stromym stoku. Każda z nich rozwija konkretną umiejętność (kłus, galop i skoki). Możesz wybrać się na krótką przejażdżkę, która zwiększy prędkość konia, lub dłuższą, zwiększającą jego wytrzymałość. Zobaczysz gwiazdki pojawiające się stopniowo w ramce "umiejętności" (w prawej części strony konia). Pamiętaj, że jest granica tego, ile koń może się nauczyć i, że nadejdzie czas, kiedy przejażdżki nie będą dawały już korzyści.
W wieku 2 lat, twój koń może zacząć właściwy trening. Każda umiejętność ma przypisany rodzaj treningu; możesz wybrać długość trwania treningu z rozwijanego menu, które pojawia się po kliknięciu na dyscyplinie. Możesz łączyć rodzaje treningów w trakcie dnia konia, ale miej oko na poziom energii konia oraz czas opisany w historii, by mieć pewność, że koń odpowiednio wypocznie. Pamiętaj, żeby położyć konia spać najpóźniej o 10 wieczorem!
Kiedy twój koń skończy 5 lat, może odbywać przejażdżki po plaży. W trakcie tych specjalnych przejażdżek koń traci w swojej najgorszej umiejętności, żeby zdobyć punkty w najlepszej. Czym dłuższa przejażdżka, tym większa wymiana poziomów umiejętności, chociaż jest ona ograniczona i zależy od potencjału genetycznego konia.

Gwiazdki przyznawane za doskonałość

Nagrodą za doskonałość jest zielona gwiazdka, którą można znaleźć w potencjale genetycznym konia. Pokazuje ona, w jakiej umiejętności koń przoduje. Jest to niezwykle rzadkie i stanowi uhonorowanie ciężkiej pracy hodowcy w kwestii treningu oraz dokładnego wyboru koni do rozmnażania. W ten sposób nagradzane są tylko wyjątkowe konie!
Aby zdobyć zieloną gwiazdkę doskonałości, koń musi mieć 100% potencjału genetycznego w danej umiejętności. Dodatkowo istnieje możliwość zdobycia drugiej gwiazdki w tej samej umiejętności, jeśli jej potencjał genetyczny osiągnie 110%.
Gwiazdki doskonałości są również przyznawane przy narodzinach źrebaków oraz podczas zabawy z nimi. Zabawa jest jedynym sposobem na zmiany w potencjale genetycznym konia po jego narodzinach.

Bonusy

Pojawiają się w osobnej ramce na stronie konia. Są to punkty dodawane do umiejętności, ale nie należy mylić ich z samymi umiejętnościami. Mogą przyczynić się do osiąganych w zawodach wyników, jednak nie wpływają na minimalne wymagania potrzebne, by wystartować w tychże.
Bonusy mogą wiązać się z:
  • Prestiżem ośrodka, w którym koń jest zakwaterowany
  • Różnymi przedmiotami kupionymi w Sklepie, na Czarnym Rynku, lub znalezionymi w boksie
Bonusy są również wyświetlane na niebiesko z plusem (+) z przodu, w ramce umiejętności.


> 3.5 – Grand Prix

Grand Prix to wyjątkowe mistrzostwa, trwające tydzień. Składają się z 5ciu róznych konkurencji, a każda z nich ma miejsce konkretnego dnia.
  • Poniedziałek: Bieg przełajowy
  • Wtorek: Wyścig kłusem
  • Środa: Konkurs skoków
  • Czwartek: Zawody w ujeżdżeniu
  • Piątek: Wyścig galopem
Pojedyncza konkurencja trwa 10 godzin dnia konia i pochłania 99% jego energii. Uczestnik może wystawić do dwóch koni w każdej z konkurencji.
Każdego dnia tworzony jest ranking oraz rozdawane są niezwykłe podarki:
  • Zwycięzca otrzymuje: 3 kupony + 0.5 punktu PG dla konia
  • Miejsca od 2ego do 5ego otrzymują: od 0.4 do 0.1 punktu PG
  • Pierwsza 100 otrzymuje: 2000 Equus
  • Wszyscy uczestniczący otrzymują: 1000 Equus
Na zakończenie 5-dniowych mistrzostw, w sobotę, wyświetlany jest tygodniowy ranking Grand Prix: tylko najlepszy wynik każdej konkurencji jest brany pod uwagę. Aby być uwzględnionym w rankingu, trzeba wziąć udział we wszystkich 5ciu konkurencjach.
W niedzielę nie ma żadnych wydarzeń, tego dnia konie odpoczywają.
Po tygodniowym rankingu przyznawane są:
  • Dla 10 najlepszych nagrody wyświetlane na ich profilu
  • Dla 100 najlepszych dostęp do Fontanny, która zastępuje koryto i potraja ilość odzyskiwanej energii i morale!

> 3.4 - Zawody

Barrel racing Twój koń lub kucyk ma już 3 lata i może zacząć swoją sportową karierę! Aby zwierzę mogło wziąć udział w zawodach, niezależnie od wybranej dyscypliny, musisz go wyposażyć w podkowy, siodło oraz uzdę.
Wszystkie przedmioty musisz kupić w Sklepie dla hodowców. Możesz również wykorzystać podkowy, siodła i uzdy zaprojektowane przez kowala i rymarza z ośrodka jeździeckiego, w którym jest zakwaterowany koń.
Zawody pozwolą ci zarobić nieco pieniędzy, zależnie od zajętego miejsca, oraz poprawią umiejętności twoich koni. Ponieważ potencjał zwierząt nie jest nieskończony, nadejdzie czas, kiedy zawody nie będą wpływały na umiejętności konia.
Niezależnie od dyscypliny, zawody mają poziom trudności określony przez przedział procentowy konkretnej umiejętności, a każdy ośrodek może ów poziom ustawiać po swojemu.
Możesz wybierać zawody zależnie od ich właściwości czy dystansu do pokonania. Do jednych zawodów możesz wystawić maksymalnie dwa konie lub kucyki.
W szczegółach każdego konia możesz znaleźć ramkę z podsumowaniem jego zwycięstw i udziałów w zawodach.

Wyścigi galopem i kłusem

Doskonały galop oraz regularny krok to niezbędne właściwości, które musi posiadać koń, by stać się mistrzem wyścigu galopem.
Wyścig kłusem to ulubiona dyscyplina kłusaków, które muszą doskonalić swoją technikę poprzez rozwijanie umiejętności, by lśnić na torze.
Aby zakwalifikować się do wyścigu, koń musi mieć odpowiedni poziom kłusu lub galopu, zależnie od wyścigu.

Bieg przełajowy

Bieg przełajowy jest dyscypliną czysto wytrzymałościową. Wymaga zarówno wysokiej wytrzymałości i umiejętności skakania, jak i dużego posłuszeństwa- wszystko to można osiągnąć poprzez długotrwałe ćwiczenia.
Aby zakwalifikować się do biegu przełajowego, koń musi mieć odpowiedni poziom wytrzymałości.

Konkurs skoków

Niezbędnymi umiejętnościami, jakie musi posiadać koń lub kucyk są, oczywiście, skoki oraz gibkość osiągnięta poprzez ciężkie ćwiczenia. Ponieważ w tego rodzaju zawodach czas również odgrywa ważną rolę, zwierzę musi umieć płynnie przemieszczać się między przeszkodami bez względu na ich rozmieszczenie czy wysokość.
Aby zakwalifikować się do konkursu skoków, koń musi mieć odpowiedni poziom skoków.

Morale

UWAGA: Po osiągnięciu przez ciebie 30-u dni stażu, jeśli twój koń nie wygra zawodów, utraci trochę morale. Nie przejmuj się jednak za mocno, ten spadek można szybko uzupełnić dzięki odrobinie odpoczynku i kilku przekąskom!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz